• شنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
    عباس‌علی جاوید
    «بدون تردید آنچه در سال 61 هجری (حادثه عاشورا) در سرزمین نینوا اتفاق افتاد در تاریخ اسلام بی‌نظیر بوده است. زیرا در یک‌سو، انسانیت و جلوه‌های عظیم انسانی با ابعاد معنویت، اخلاق، دین‌خواهی، عدالت محوری، ظلم‌ستیزی و حماسه و رشادت و جان‌فشانی و وفاداری به نمایش درآمد. در جانب دیگر، دنیاطلبی، رذالت و پستی و ستم گری، قساوت و خون‌خواری، جنایت و شقاوت طلبی، سبعیت و درندگی و خوی حیوانی به نمایش گذاشته شد.»
  • شنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
    رضا پیام
    «با توجه به فقر و گرسنگی در میان شیعیان و مصرف هزینه‌های زیاد، واکنش عده‌ای از روشن‌اندیشان جامعه را برانگیخته و بر این روند اعتراض و آن را یک سفر غیرضروری، غیرعقلانی و... می‌شمارند. عده‌ای دیگر که خیال می‌کنند این تجمع و مانور، نشانه پویایی، قدرت، و نمایش عظمت شیعه است از این رفتار و از این تجمع حمایت کرده و تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا از آن حمایت و توجیه نمایند. این روزها در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیرامون این موضوع جدل و نزاع‌های فراوانی در جریان است.»
  • یکشنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
    عبدالله یاری
    «اکثر مردم افغانستان به جای این‌که دنبال منفعت جمعی و مصلحت اجتماعی خود باشند و از آن حمایت نمایند، دنبال نمادهای قومی و قبیله‌ای هستند و جنگ نمادها تا هنوز ادامه دارد. جنگ نمادها را همه در سالگرد ترور احمدشاه مسعود دیدیم و مشاهده نمودیم که تعدادی از هزاره‌های مصلحت‌اندیش و رو به فردا سالگرد شهادت احمدشاه مسعود را تسلیت گفتند و با پیروان و مریدان وی ابراز همدردی کردند اما از سوی زیادی از هزاره‌های چند آتشه این رفتار محکوم گردید و به یاد حادثه تلخ افشار و ... افتادند و سعی کردند که داغ تلخ افشار را زنده و بر اجاق کینه و کدورت بدمند تا همچنان آتش افروخته نزاع‌ها و کینه‌های قومی افروخته باقی بماند»